Over ons

Zakelijke verzekeringen zijn onze specialiteit. Wereldwijd. We kennen de markt door en door. Blijkt het risico in Nederland niet te verzekeren, dan gaan we naar de internationale verzekeringsmarkt. We zijn namelijk coverholder van Lloyd's of London met een eigen kantoor in Londen.

Wij treden op als gevolmachtigd agent voor een aantal verzekeringsmaatschappijen.

Als volmachtbedrijf is Driessen Assuradeuren een snelle schakel tussen de assurantietussenpersoon en de verzekeringsmaatschappijen.

Driessen Assuradeuren is een in 1931 opgericht familiebedrijf met veel ervaring binnen de verzekeringsbranche met name als het gaat om gespecialiseerde verzekeringen zoals Horeca en Vastgoed.

Driessen Assuradeuren biedt in samenwerking met professionele tussenpersonen de mogelijkheden om hun zakelijke risico’s onder te brengen via eigen volmachten, de provinciale markt, de Nederlandse co-assurantie beurs of de Londonse verzekeringsmarkt Lloyd's. Mede dankzij deze combinatie zijn wij in staat voor u een zeer breed acceptatie beleid te voeren op het gebied van brand- en aansprakelijkheids verzekeringen.

Driessen Assuradeuren werkt samen met assurantie tussenpersonen die bewezen hebben professioneel om te gaan met de belangen van hun verzekerden. Wij hebben in de loop der jaren vele contacten opgebouwd in de verzekeringsbranche.

Klachtenprocedure

Ons kantoor besteedt voortdurend grote zorg aan de kwaliteit van onze dienstverlening. Toch kan het voorkomen dat u niet tevreden bent. Als dat zo is horen we dat graag van u, want klachten over onze dienstverlening nemen wij zéér serieus.

U kunt uw klachten en/of suggesties per email indienen via info@driessenassurantien.nl. U kunt ook bellen of een brief sturen, zie hiernaast voor de contactgegevens. Na ontvangst van uw klacht nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op.

Mochten wij gezamenlijk niet tot een bevredigende oplossing kunnen komen, dan kunt u met uw klacht terecht bij de onafhankelijke Stichting Kifid: https://www.kifid.nl.

De Geschillencommissie geeft meestal een bindend advies voor beide partijen. Driessen Assuradeuren B.V. is een aangesloten onderneming van You Sure B.V. Hoewel You Sure B.V. het advies van Kifid niet per definitie als bindend ziet, behandelt Driessen Assuradeuren B.V. advies van Kifid wel altijd als bindend.

Fraudebeleid

Vertrouwen is een van de uitgangspunten van Driessen Assuradeuren. Vertrouwen is essentieel bij het bieden van zekerheid.

Uit diverse onderzoeken blijkt echter dat een kleine groep klanten dit vertrouwen misbruikt door fraude te plegen. Tegelijkertijd blijkt uit dezelfde onderzoeken dat klanten van mening zijn dat verzekeringsfraude harder moet worden aangepakt.

Wat verstaan wij eigenlijk onder fraude?

Onder consumentenfraude wordt verstaan: het misbruik maken van een verzekeringsproduct of dienst door de verzekeringnemer, verzekerde of, bij levens- en sommenverzekeringen, de begunstigde, om een prestatie te verkrijgen waarop men geen recht heeft.

 Een aantal voorbeelden van fraude:

  • Het niet eerlijk opgeven van informatie aan de verzekeraar.
  • Het niet eerlijk vertellen van wat er is gebeurd.
  • Het veranderen van bedragen op aankoopnota’s.
  • Meer claimen dan de geleden schade.
  • Een afgewezen schade nogmaals opgeven, met een ander verhaal.

 Hoe sporen wij fraude op?

  • Verzekeraars en gevolmachtigden beschikken over fraudeindicatoren
  • Verzekeraars werken met geautomatiseerde kennissystemen, die speciaal zijn ingericht om fraudes te detecteren.
  • De markt verzamelt schadehistorie en specifieke fraudeinformatie in een marktbreed systeem (FISH), dat de opsporing van fraude beter mogelijk maakt.

U ondervindt daar het voordeel van. We versnellen namelijk met deze maatregelen het afhandelingproces van terechte schadeclaims en bieden u daarmee een hoger serviceniveau.

 Welke maatregelen treffen wij bij fraude?

Als er sprake is van fraude, dan nemen wij een aantal maatregelen, zoals:

  • De schade wordt niet vergoed of – indien reeds betaald - teruggevorderd.
  • Opzegging van de verzekering. Dat geldt ook voor andere verzekeringen die bij ons zijn ondergebracht
  • Uitsluiting van andere verzekeringen in de toekomst.
  • De verzekeraar plaatst u op een interne incidentenlijst.
  • We melden fraude aan bij de Stichting CIS, die een ‘incidentenregistratie’ bijhoudt. Dit register wordt ook door andere verzekeraars in Nederland geraadpleegd. Meer hierover staat vermeld in het Protocol Incidentenwaarschuwingssystemen Financiële Instellingen. Wilt u meer informatie over de Stichting CIS kijk dan op www.stichtingcis.nl.
  • Aangifte bij de politie.

Beheerst beloningsbeleid

De AFM (Autoriteit Financiële Markten) en DNB (De Nederlandse Bank) hebben het toezicht op het beloningsbeleid van financiële ondernemingen. Dit is vastgelegd in het besluit Beheerst Beloningsbeleid dat het Ministerie van Financiën op 1 januari 2011 in werking heeft laten treden.

De AFM ziet er vanaf 1 januari 2011 op toe dat financiële ondernemingen een beheerst beloningsbeleid voeren. Vanuit een beheerst beloningsbeleid gaan geen prikkels uit die kunnen leiden tot het nemen van onverantwoorde risico’s en onzorgvuldige behandeling van klanten.

Ons beloningsbeleid is in eerste instantie gericht op het bevorderen, aantrekken en behouden van goede gekwalificeerde medewerkers. Dit alles binnen een beheerste en integere bedrijfsvoering en gericht op de langere termijn. Dit betekent onder andere dat wij waar mogelijk zullen voorkomen dat onze medewerkers door beloning(en) geprikkeld worden tot onzorgvuldig behandelen van onze klanten en niet nakomen van haar zorgplicht.

Daarnaast willen wij met ons beloningsbeleid de focus leggen op de belangen van onze klanten en ons bedrijf op de langere termijn. Ook zal een gezonde, stimulerende werking uit moeten gaan van het gehanteerde beloningsbeleid.

Het beloningsbeleid maakt deel uit van ons personeelsbeleid. Voor onze medewerkers willen wij een integere en betrokken werkgever zijn.

1. Aan een beheerst beloningsbeleid liggen twee principes ten grondslag: Het beloningsbeleid bevordert de integriteit en soliditeit van de financiële onderneming met en focus op de langetermijnbelangen.

2. Het beloningsbeleid bevat geen prikkels die afbreuk doen aan de verplichting van de financiële onderneming om zich in te zetten voor de belangen van de klanten en andere belanghebbenden, of andere op de financiële onderneming rustende zorgvuldigheidsverplichtingen.

De beloning van onze medewerkers bestaat uit een vast maandsalaris, eventueel een onkostenen/of reiskostenvergoeding en eventueel het beschikbaar stellen van een voertuig van een auto. In ons beloningsbeleid gaan wij uit van marktconforme salarissen welke jaarlijks worden getoetst aan de standaarden in de financiële branche. De vaststelling van de hoogte van het salaris vindt intern plaats. Het salaris wordt vastgesteld op basis van opleiding en ervaring. Wij kennen geen bonusen/of provisieregelingen. Voor alle medewerkers gelden de volgende gedragseisen: integer, professioneel en klantgericht handelen waarbij de focus ligt op de belangen van onze klanten en ons bedrijf op lange termijn.

Artikel 1:120 lid 2 Wft is op onze onderneming niet van toepassing.

U bent goed verzekerd bij Driessen Assuradeuren

Via uw premie betaalt u mee aan het fraudegedrag van anderen. Dit willen we natuurlijk voorkomen. Daarom doen wij aan fraudebestrijding.

Helder en integer

Driessen Assuradeuren houdt zich aan de gedragsregels van de Wet op het financieel toezicht.

Helder en integer

Download onze privacyverklaring